Svar på fråga

Visst går du på Thorén? hade också tänkt att välja den skolan då jag ska söka nu till våren (är 98 i Uppsala) kan inte du berätta lite om skolan? vilka tiden ni börjar och slutar, om lärarna är bra, hur man arbetar osv, och gärna om din egna linje!! kram :) 

Svar: hej! Yes det gör jag. Ska jag vara helt ärlig trotsadejah verkligen allt som hade med Thorén att göra i början av nian men allt förändrar så mycket av bara gå dit och prata med lärare och eleverna! Jag skulle inte kunnat valt en bättre skola. 
Ja.. Vi är väl cirkus 300 elever på skolan. Jag ser ingen skillnad på treorna och tvåorna så tror  alltid att det inte finns några treor, haha!
Lärarna är jättebra, verkligen! Vissa kan vara lite svåra att läsa av men bara du är glad och trevlig så löser det sig!  Mitt schema är jättebra! Jag börjar 11 på måndagen och slutar 16.40. 
Tisdag: 8.30-15.45
Onsdag: 8.30-16.40
Torsdag: 8.30-11.00
Fredag: ledig

På Thorén har ju vi något som kallas cochingtid som menas med att om du ligger efter i ett ämne eller bara vill ligga före i matematiken så kan du åka in till skolan på fredagarna och göra det, annars är du ledig! Detta tycker jag väldigt smart så dem som vill ha extra hjälp kan få det utan hela skolan i farten som stökar. Brukar även vara väldigt lugnt den dagen och det bjuds på fika! :)
Då det är ganska långa dagar händer det mycket men vi använder oss utav blockscheman där lektionerna är långa och därför få i veckan. Som jag har ett ämne i veckan förutom matematiken då jag läser ekonomi. Våra lektioner är ca. 2 timmar långa men det gör även att du hinner med det du ska på lektionen och slipper få läxor. 

Du får egen skoldator där du gör allt ditt arbete, inlämningsuppgifter osv. Tycker man skolan är rolig så är det ingen match för dig! 

Jag läser ekonomiprogrammet och rekommenderar det starkt! Roliga ämnen, lärarna är super duper och man har verkligen roligt ihop.

Så ett tips från mig till dig/er, gå på öppet hus eller boka in en testdag för det är helt klart värt det! Kram!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR